torsdag 21 augusti 2008

Claras första kärlek

En seg dag idag, jag och Clara kom faktiskt iväg och kollade in mammagruppen för första gången. Men det är också allt vi har gjort. Verkade vara en helt ok grupp, ska försöka komma iväg på promenader med de andra mammorna här framöver.
Clara gillade iallafall de andra barnen, hon var helt till sig och blev nog lite kär i en något äldre kille.
Han var en månad äldre och kunde sitta upp själv! Clara blev inte ens arg när han försökte sno hennes gosiga ananas. Hon bara smilade sitt allra charmigaste smile och lätt honom slabba runt med ananasen i godan ro.

Gårdagen tog ut sin rätt. Jag började dagen med en långpromenad, stannade till hos Lisa och Ebba och kollade in deras nya helt supermysiga lägenhet på söder. Vindsvåning, etage, synliga takbjälkar, öppen spis, terass... den var såå fin, och jag blev så sugen på att flytta!

Vi drack en massa kaffe och satt och surrade om hur livet har förändrats nu när vi är mammor. Tiden rusade iväg och jag var nära att missa min massagetid! Jag hann precis skynda hem och lämna över Clara till Petri och kom in på salongen en minut för sent.
En timmes massage, fatta vad skönt. Terapeuten påpekade att jag var rätt så stel och hade lite dåligt med muskler i ländryggen. Jo tack, det hade hon inte behövt upplysa mig om, det känns!

Hon bad mig dricka mycket efter massagen. Jag hann hem och dricka ett glas vatten och sen körde Petri mig till Saltsjöbaden. Där möttes jag av en surströmmingsklämma och en snaps. Hon tänkte nog på andra typer av drycker när hon sa att jag skulle dricka mycket, men det gick bra med snaps också.

Jag var hemma innan ett och trodde att jag hinner få några timmars sömn, jag fick två och en halv timme. Sen vaknade Clara och somande inte förrän efter en timme. Och halv sju tyckte hon att det var dags att vakna och kolla på nyheterna. Hoff, jag längtar efter en riktigt sovmorgon!

Inga kommentarer: