måndag 30 juni 2008

I byn igen


Skönaste festivalbilden helt klart!

Festivalen är över för den här gången och det var nog den mest märkliga festivalen hittills.
Väldigt rolig festival men det blir ju lite annat nu när Clara är med. Hon gillade The Hives och The Hellacopters allra bäst! Jag blev bara lite orolig att hon hädanefter alltid kräver att få somna till Hellacopters.

Eftersom jag hade min festivaldag på lördag missade jag Petter som spelade på fredag. Det var väl det sämsta med festivalen, alla band jag ville se var så klart på fredag. Men The Hives glottade jag iallafall lite på från hotellfönstret. Lätt den bästa konserten i år!

På lördag var det riktigt fint väder, man kunde till och med ta av långkalsongerna och fick användning för solbrillorna. Petri var med Clara och jag började kvällen med att hänga på förmodligen den mest omskrivna festen under helgen. Dagen efter stod det om festen jag var på i NSD, tur som var lämnade jag partyt innan det spårade ur.
Jag, Malin och Renita hann kika in hos bror min som bjöd på Jäger ute på balkongen.
Med en jäger innanför västen drog vi ut på festival.

Tidigare år har jag alltid hamnat på VIP efterfesterna med banden. I år körde jag och Freddan VIP på Annies grill! Möjligen inte fullt lika fränt, men det funkade rätt bra det med måste jag säga.
Ett vanligt fenomen i Kiruna är att alla, exakt alla hänger på grillen efter att krogen stänger.
Och det betyder såklart att det är överfullt och hysterin utbryter.

Eftersom det var sjukt lång kö till kupolgrillen gick vi upp mot Annies grill, där var det inte en endaste pers. Och det berodde på att dom precis skulle stänga och låsa, dom hade sålt slut på varenda smula. Vi yrslade ett slag med kebabkillen och lyckades få komma in i köket, han hade kvar två falafel i frysen och tonfiks på burk. Jag och Malin fick varsin specialare med falafel och Freddan fick en tonfisk kebab. Så där gott måste jag säga, men vi fick i alla fall en dos av VIP tretment.
Kan sammanfatta festivalen med ett ytterst bra betyg!

1 kommentar:

Erika sa...

men så härlig bild! Hon är ju bara för söt lilla tösen!!