måndag 2 juni 2008

Snuvig

Nu har vi kalasat hela helgen och firat pappa ordentligt. Min kära systar har åkt tillbaka hem till Umeå och alla börjar jobba igen. Snart börjar det bli dags även för oss att åka hem.

Jag kom på här om dagen att det är ungefär hur härligt som helst att vara mammaledig.
När Mia pratade om söndagsångest igår kom jag på hur bra jag har det. Det är faktiskt väldigt skönt att slippa tänka på jobb och inte ha så många måsten, jag gör vad jag känner för. Ja, allt som funkar för Clara förstås men jag trivs väldigt bra med det för tillfället. Väldigt lyxigt måste jag säga!

Vi gav pappa en resa i present och planerar att åka med hela familjen. Vi blir elva personer om ingen ny hinner bli till, jag ser verkligen fram emot den resan.
Måste bara hitta ett bra resmål som funkar med småkids och som hela familjen skulle uppskatta, lite klurigt.
Jag ska nog passa på att titta på resor nu när Clara och Petri sover, ingen som rycker i en och avbryter hela tiden.
Dom är världens finaste när dom sover, nästan så man blir lite snuvig som faster Sara sa idag.

Hon har flyttat ut till stugan över sommaren och jag var där på en kopp kaffe.
När hon tog Clara i sin famn började hon snörvla och letade nervöst efter en näsduk.
"Hm, ja jag blir ju lite rörd när jag håller en bebis i min famn, blir som alldeles snuvig"
Rätt rart, med tanke på att min faster är en ganska rivig dam annars så var det nästan så att även jag blev lite snuvig.

Inga kommentarer: