tisdag 17 juni 2008

Läskiga elaka sprutor!

Clara fick sin första vaccinering igår, ajajaj det gjorde ont i hela mig när hon började gråta otröstligt. Första sprutan var en snällare variant och hon pep till men andra var mer otäck och hon blev jätteledsen. Usch, och jag som sen är så spruträdd. Jag mådde ju dåligt bara av att se sprutan.
Det gjorde nog mer ont i mig än i Clara. Men nu är det gjort och nästa omgång blir först om ca tre månader.

Efter den hemska sprutan promenerade vi hem och jag hann ta en dusch. Petri kom hem och löste av mig och jag skyndade till Stina för att fixa till slingor och toppa frisyren.
Hon var lika liten och vältränad som vanligt. Jag påpeka att jag längtar innerligt till jag kan och hinner börja köra stenhårt på gymmet, och komma i form igen.
Då säger hon att hon är gravid i fjärde månaden, öhhh, hallå! hur orättvist kan det va?!
Det märktes ingenstans att hon var på smällen och hon lär väl inte bli mycket större heller.
Gud så skönt, det ska hon vara lycklig för!

När jag vaknade imorse hade jag kvar samma frisyr som jag gick och la mig med. Så himla smidigt, bara att ruffsa lite så hade jag en perfekt frisyr! Varför kan man aldrig få till en sån där bra föning själv, som frisörerna kan?

Renita ringde på dörren vid elva och vi drog iväg på stan runt tolv. Jag och Clara var inte hemma förrän efter åtta på kvällen. Men då hann vi också shoppa, äta lunch, fika, Renita klippte sig och så shoppade vi lite till.

När jag kom hem ringde min syrra, hon skulle ha kommit förbi en sväng imorgon innan en kurs här i Stockholm. Men nu hade hon fått förhinder och blir kvar i Umeå, nedrans osis. Väldigt tråkigt att Clarisen inte fick träffa favvo moster :(
Jag tänkte just att det nästan är för bra för att vara sant, att både morbror och moster råkade ha vägarna förbi inom en vecka.

Idag ska jag banne mig komma i säng innan tolv, återstår bara att säga god natt då!

Inga kommentarer: