lördag 21 juni 2008

Krutgumma

Haha.. än sitter de gamla takterna i! Idag kammade jag hem första priset i skyttetävlingen under marknaden här i Kuoksu!
Petri envisades med att jag skulle visa grabbarna hur man skjuter. Eftersom jag är en dålig förlorare och alltid vill vinna så kände jag att det inte var någon idé. Det var ju hundra år sen jag höll i ett gevär senast och chansen att vinna kändes avlägsen.
Men efter tjat så gick jag med på att skjuta en serie, men bara EN var jag tydlig med.
Alla grabbar och gubbar som kämpat med att bättra på sitt skytte under dagen blev nog lite irriterade, hehehe...

Jag gled in och sköt 41 poäng av 50 och ändå tyckte jag att det var ett dåligt skytte. Men det räckte till seger!

Vi är uppe i Norrland och firar midsommar. Här är det riktigt svenskt midsommarväder. Kallt och regnigt, snudd på att man måste ta på långkalsongerna, och mygg förstås..

Ikväll är det fotbollskväll och grillning med grannarna sen gör vi eventuellt ett besök på puben.
Om Clara är snäll och somnar tidigt för natten har mamma erbjudit sig att vara hemma med henne. Annars är det väl Petri som besöker puben och jag som stannar hemma.

1 kommentar:

Erika sa...

hahaha! Fasen va härligt att du gick o vann! Stort grattis! Nån måste ju visa alla pojkar hur det ska gå till=)
kram!