onsdag 4 juni 2008

Snacka om yr!

Vi är tillbaka i Stockholm och det betydligt snabbare än vi trott! Jag är ju för yr.. Var helt säker på att vi skulle flyga tillbaka idag, onsdag.
Efter frukost igår tänkte vi ta en långpromenad i finvädret men jag fick för mig att jag skulle kolla vilken tid vi flyger dagen efter. Surfade runt på Internet ett bra tag och kollade sen min mail, "13.45" ropade jag till Petri, "den tredje juni"
"OK" svarar han, "är det inte tredje juni idag?! Eller nä det är det väl inte, eller?!"

Jodå visst var det tredje juni och jag insåg att vårt plan går om mindre än tre timmar!
Inget packat, Clara sover, hon har inte ätit och det tar ca en timme till Kiruna från byn.
Men vi hann, Freddan var en ängel och kunde abryta mitt i jobbet för att köra oss. Vi var till och med i god tid, checkade in tjugofem minuter innan avgång!

När vi landat och jag återigen är mottaglig för världen (Tele2 har noll täckning i byn!!) hör jag att Teresia kommer från Australien om några timmar. Hon sover en natt hos Mona innan hon åker vidare upp till Kiruna.
En sån tur ändå, att vi kom till Stockholm igår. Nu hann jag och Clara träffa Teresia. Vi prommade över till Mona och satt där och surrade med dem i några timmar.

Eftersom det blev lite sent igår tog vi sovmorgon idag, klev upp 08.30 och kokade kaffe. Medan jag läste tidningen och drack kaffe tittade Clara på sin mobil och sjöng med så gott hon kunde.
Efter att hon ätit slumrade hon en stund och jag kunde tvätta kläder och börja packa upp resväskan.
Nu har det hunnit bli lunch och jag ska försöka ta mig ur morgonrocken idag och komma ut på promenad, det är ju faktiskt sommar nu!

Inga kommentarer: