onsdag 2 juli 2008

Myggbett

Äntligen fick vi en dag med ordentlig värme, igår var det över 30 i solen. Tyvärr har myggen som sagt vaknat hastigt. Och jag har tydligen riktigt smurrigt blod för dom käkar sönder mig!

Jag, Clara och mamma drog en repa till Lainio och kollade in loppisen på gamla skolan, fikade och dödade mygg.
Loppisar är jätteskoj, jag gillar gammalt porslin och gamla fina möbler. Det fanns en del fräna stolar och en gungstol som jag hade köpt om jag inte hade 120 mil hem. Vår lilla stuga här i Kuoksu är verkligen liten så dit kan jag inte köpa en pryl till.
Vi hittade iallafall en schysst inflyttningspresent till Freddan och Mia, ett gammalt fat i grönt som var format som ett löv. Söt att ha kakor, frukt eller godis i.

Dom har blivit grannar med mamma och pappa! Köpte sig en sommarstuga och bjöd på champagne igår. Och det är ju himla kul, att byn får några fler invånare. Dom bor inte här permanent förstås men hänger här väldigt ofta.

Jag blev otroligt sugen på en riktigt sommarstuga jag också.

5 kommentarer:

Erika sa...

vad roligt att de äntligen hittat sig en stuga!! Vilken blev det då? Är det nån man känner till?

Cillan bloggar sa...

Dom köpte stugan av Berit, grannar med mamma och pappa!

Erika sa...

Okej, ja, men det är ju som ett litet hus ju!=) Är ju finfint läge där! Härligt med en egen stuga för dem!
Hur länge blir ni kvar där uppe??

Cillan bloggar sa...

Nu har jag bokat biljett hem, känner att jag behöver lite sommar utan mygg. Tyvärr förstör myggen så himla mycket. Vi åker på måndag.

Erika sa...

ja, men det kan jag förstå... de där jävla myggen gör ju en gaaalen! Vi håller på o målar huset o man blir totalt uppäten på köpet....