onsdag 11 juni 2008

Helgen som varit

Vi är inne i stan igen efter en långhelg ute på Värmdö. De första bikiniränderna är på plats efter en sjukt varm helg. Mycket sol men faktiskt inget bad, vi var väl på väg ner till stranden nån dag men kom aldrig så långt. Jag är rätt nöjd ändå, speciellt med tanke på att det kom snö uppe i Kiruna under helgen! Oh vad jag tycker synd om dem, det är faktiskt sommar nu och alla borde få gå runt i flipflops och slippa långkalsongerna.

Tuomas och Linda kom ut och hälsade på i fredags. Vi firade nationaldagen, grillade och drack vin. Supernice att sitta ute hela halva natten i kortbyxor!
På lördag tog vi det väldigt lugnt. Började dagen med frukost på verandan, promenad, lunch, slöade runt hemma, åt en god räksallad till middag och somande tidigt.
Söndag kommer jag knappt ihåg så det var väl rätt lugnt då med. Promenad som vanligt, solade på verandan och Pontus och Anki kom över på en fika.

När Petri tassade iväg för att jobba på måndag morgon drog jag och Clara täcket över huvudet och snarkade vidare. Vi klev upp ur sängen lagom till lunch och myste på där hemma i några timmar.
Promenaden för dagen var lång, jag fick skavsår och brände mig på axlarna, ajajaj...
När Petri kom hem från jobbet käkade vi middag, packade ihop och återvände in till stan.

Idag har jag och Clara varit på BVC för invägning. Clara är en stor tjej, väger nu 5340 g och är hela 59 cm lång. Barnmorskan tyckte att Clara var en superfin tjej och kommenterade hennes fräna frisyr.
Efter BVC drog vi iväg på shopping och stannade till för en kaffe på Petris firma.
Sen var det bara att gå hem och ladda för Sverige-Grekland. Jag missade i och för sig båda målen, fixade med annat just då, men huvudsaken är att Sverige vann!

Inga kommentarer: