måndag 19 maj 2008

Nostalgitripp


Nyvaken liten Clara som sovit i huset

I helgen som varit provade vi på att bo i hus med vår lilla familj, och det är ju det man vill göra!
Jag kommer antagligen hänga där mest hela sommaren med Clara. Det ultimata hade varit att ta dit en häst i några veckor, då hade jag förmodligen inte satt min fot i stan på hela sommaren.
Även fast jag redan har allt klart i mitt lilla huvud, planerar och fantiserar friskt så inser jag väl nånstans att det inte blir så. Inte i sommar...
Undra när drömmen om att ha en egen häst igen går i uppfyllelse?!

Jag glömmer aldrig när jag fick min alldeles egna ponny för en drygt tjugo år sen. Innan hade vi haft små shettisar och min syster hade sin häst, Faramir. Och jag tjatade alltid om att jag också skulle få en egen, när jag nästan gett upp hoppet överaskade mina föräldrar mig. Så en dag så stod hon där i stallet, Emmet!
En liten argbigga med rufsig man, hon var otroligt söt men envis utan dess like. Väldigt lat visade det sig men jag älskade henne av hela mitt hjärta.
Å jäklar vad kul vi har haft med våra hästar. Den tiden när man var liten kan jag sakna nåt kopiöst.

Oj herregud så nostalgiskt det blev då.
Det återstår att se om drömmen går i uppfyllelse än en gång, den som lever får se helt enkelt...

Inga kommentarer: