måndag 26 maj 2008

Kommer inte ur min morgonrock!

Idag är jag trött och mosig, har till och med träningsvärk. Och det var inte igår!
Efter att vi kom hem från Värmdö igår bäddade vi ner Clara i vagnen och tog en kvällspromenad. Vi gick genom Gröndal, över bron till Essingen fortsatte via Kungsholmen och över västerbron, sen raka vägen hem genom Hornstull och över Liljeholmsbron.
En och en halv timmes promenad, satt fint efter en helg med alldeles för mycket god mat.

Jag har försökt komma ur morgonrocken sen nio i morse och nu närmar sig klockan tre, går inte helt bra. Clara har varit vrålhungrig hela dan och sovit dåligt. Typiskt när jag är så trött, jag har väntat på att hon ska somna in så vi kan slumra tillsammans. Gjorde ett försök vid tolv men jag kunde väl sova max tjugo minuter sen var det kört. Hon har knorrat och vägrat sova, endast nöjd när hon får mat. Så vi har mest suttit framför Tvn, hon har käkat och jag har kollat varenda värdelös såpa som visats på TV idag.

Just nu är hon nöjd och ligger och småsnackar i sängen, tittar på mobilen och blir skitförbannad när den slutar att spela. Varför har ingen uppfunnit fjärrstyrda mobiler?! Jag får ju springa i ett och vrida på!
Hon är skitball när hon ligger och väntar på att den ska börja spela, ögonen är helt stora och hon gör ett o med munnen. När den drar igång skrattar hon med hela ansiktet och tittar så intensivt att ögonen nästan går i kors.

Nu ska jag göra ett seriöst försök att få på mig kläder, promma ner och hämta ut ett paket och stanna till på konsum och handla nåt att laga till middag.

Inga kommentarer: