torsdag 15 maj 2008

Clara är en stor tjej

Vägning, mätning och ett besök hos tant doktorn idag. Clara närmar sig 5 kg klassen och var nu 56 cm lång, eller 54 eller 55. Hon var inte direkt still på skötbordet så det var lite svårt att få en exakt längd. Men hon blir faktiskt större!!
Jag har nu även fått användning för rabattkupongerna för blöjor i stl. mini 2. När vi köpte första blöjpaketet i stl. mini 1 tänkte jag slänga kupongerna för mini 2 för det kändes som att vi aldrig skulle behöva dem. Helt sjukt men jag tänkte faktiskt så. Nu har jag kommit till sans och insett att hon faktiskt kommer att bli större, och fort går det!

Nu är det lite roligare eller ganska mycket roligare att klä henne i söta klänningar och annat när kläderna liksom sitter på. Jag gjorde just min första nätshopping för Claras räkning, hittade en trevlig sajt som heter Pippilotta. Den är så där hääärligt familjär ;)
Verkade lite kul så nu hoppas jag att grejerna kommer fram också. Något farligt att nätshoppa, man blir lite blind och klickar till slut lite här och var och vips så har man fyllt varukorgen med alldeles för mycket. Men kul är det!
Jag meddelar om jag är lika överväldigad när leveransen kommer, om den kommer..

Jag hade nästan glömt det men idag är det faktisk födelsedag! Clara fyller två månader. Blev påmind när posten kom idag, Clara hade fått paket från mommo och moffa. En helt supergullig klänning med en matchande body, hon kommer att var sötaste bebisen i hela världen i den!

Inga kommentarer: