måndag 5 maj 2008

Drömhus?...

Jag kom iväg på promenad, mötte Amal och käkade med henne. Blev alltså ingen middag här hemma. Efter att vi ätit satte vi oss och pratade strunt över en kopp kaffe nere vid sjön.

När jag var på väg hem ringde Petri och ville titta på ett hus i Täby. Visning till helgen men vi åkte dit för att snoka lite redan nu. Det fräna är ju att det ligger på samma gata som Henkan och Linas hus, men själva huset var inte riktigt mitt drömhus.
Helt ok invändigt, ritat av nån fräsig arkitekt, öppna spisar och stor fin altan men utifrån såg det inte helt kul ut. Petri gillar tydligen stuket men jag är inte kär. Nåja värt att åka förbi till helgen och titta lite grundligare, titta kan man ju alltid.

Vi passade på att titta in hos Henkan, Lina och barnen. Lille Valdemar som är vår gudson var hur cool som helst och hade vuxit till sig så man knappt kände igen honom. Han är väl typ fyra månader äldre än Clara så dom hade fullt upp med att studera varandra och snackade lite om hur bebislivet är. Och tvillingtjejerna Märta och Edith var helt fascinerade av Clara och ville pussa och känna på henne hela tiden.

Enligt Henkan var det här huset typ det bästa man kan tänka sig, finns knappt nåt bättre att få tag på, i hela Sverige!
Jag tror att han gärna ser att vi blir grannar ;)
Och det hade helt klart varit trevligt, vi får se till helgen om vi känner att det kan tänkas bli vårt drömhus!

1 kommentar:

Erika sa...

vad spännande med husvisning!! Finns det på hemnet eller??
Sååå fin hon är lilla Clara på bliderna, en riktig prinsessa=)
Hoppas ni har det bra! kram!