söndag 11 maj 2008

Flummdag

Jag har precis diskat och plockat undan efter middan. Segade till och kom av mig halvvägs men efter en gosestund med Clara röjde jag undan resten.
Perra och Johanna hoppade i Fiestan och körde från Uppsala och hit på middag. Första gången vi ses här i Stockhom efter att PM började plugga i Uppsala och det är ett bra tag sen.
Mysigt att ha kusinen på besök!

Förutom att laga middag har vi inte gjort många knop idag. Vi har flummat runt här hemma och gjort ingenting. Innan PM och Johanna dök upp prommade vi hela familjen ner till parken och åt en sallad, det var helt sjukt varmt!
Vi satt och slappade och spanade på alla soldyrkare och plötsligt hurtade Maria förbi på sin cykel. Hon stannade till och pratade lite strunt och sen drog hon vidare.
Och jag kom på att det är grymt kul att cykla, skönt och rogivande och bra träning. Det måste jag göra i sommar!

Tanken var att vi skulle titta på huset idag men sen slog det oss att det var helt onödigt. Huset var på över 300 kvm och hade 10 rum!! Vad ska vi med det till? Och inte var det nån rimlig prislapp heller, nä bara fantasier som min pappa hade sagt.

Nu sitter jag framför datorn och hjälper Petri med en del jobbgrejer. Han sitter på kontoret och mailar grejer som jag fixar här hemma och mailar tillbaka. Smidigt!

Inga kommentarer: