lördag 24 maj 2008

Mmm mandelcrunch!

Vi är ute i huset och jag sitter och bloggar i köket. Lyssnar på brasan som sprakar här bredvid och är så där varm i varenda muskel som man blir av bastubad.

Jennie och Fredrik var på Skansen med barnen idag, kollade in en massa bebisdjur, bl. a. björnungar. Ellen var helt exalterad av alla djuren medan Oscar var mest fascinerad av nån fartig karusell han åkt.
Innan dom åkte hem till Väddö kom dom över och badade bastu och käkade.

Vi åt vit sparris med hollandaisesås till förrätt och sen grillade Petri min chiligravade laxsida. Ugnspotatis, salsa, fetaostcreme och sallad till det. Och till kaffet testade jag gårdagens efterrätt från TV, Rabarberkompott med mandelcrunch. Oftast byter jag kanal när han den där irriterande filuren på SVT dyker upp, kommer inte ens ihåg hans namn. Jag tittar gärna på matlagningsprogram men just han den där snubben är så störig, vet inte varför.
Ja nå hur som helst fastnade jag fast framför TVn just igår och blev sugen på att testa efterrätten. Väldigt gott faktiskt, den lär jag återkomma till under sommaren!

Kidosarn grillade korv och verkade nöjda. Petri som diggar Ellen skarpt var mäkta impad av hur många korvar en tvååring kan mumsade i sig.
Och våran lilla Clara bara tittade på, hon är troligen världens snällaste bebis. Hon sitter och filurar, funderar och tittar på när vi andra yrar runt. Hon sover ett litet slag, vaknar spanar in nån detalj på väggen, piper ett pip och då vet man att hon vill ha nappen. Sen är hon nöjd igen och sitter och myser. Skrattar åt oss ibland när hon tycker att vi är för tokiga och så tar hon en powernap igen, nöjd och belåten.

Nu ska jag krypa ner hos Petri och Clara som redan slumrat i nån timme. Längtar till morgonen och en lång frukost med min lilla familj!

Inga kommentarer: