torsdag 22 maj 2008

Nöjd

Innan har jag inte varit så impad av Street, restaurangen som ligger nere vid Hornstull. De gånger vi ätit där har det varit usel service, dyrt och man höjde inte direkt på ögonbrynen när maten kom in.
Men nu! Nu när jag kommer farandes med vagn, bebis och skötväska i högsta hugg, nu gillar jag stället bara mer och mer!
Ofta känner jag mig i vägen med vagnen och det är inte helt bekvämt att amma ute på caféer och restauranger.
Men på Street känner jag mig välkommen, det finns gott om plats och man kan välja mellan att sitta i "vanliga" bord eller i myssoffor. Det är en barnvagnsvänlig uteplats och dörrarna in är stora och har dessutom en automatisk dörröppnare! När man kommer in är det första man ser en microvågsugn till höger, tackar tackar, enkelt och smidigt att värma barnmat.

Igår var jag där med Linda och åt lunch, köttfärslimpa för 89 kr. Jo dyrt, men det var det faktiskt värt. Väldigt gott och vi hade sol på uteserveringen. Dessutom gott ekologiskt kaffe och man sitter vid vattnet. Inte blir det ju sämre av att det tar typ fem minuter att promenera ner dit hemifrån.
Street är helt klart mitt nya favvoställe!

Och förresten, jennie tipsade om ett hus och faktiskt här vill jag bo! (kolla länken, det är helt bedårande)

1 kommentar:

Unknown sa...

Hmmm, inte alls dumt, där kan jag också tänka mig att bo! ;0)