onsdag 19 december 2007

Nu är det nära..

Två arbetsdagar kvar till jullovet! Och snart sitter vi på planet upp till Kiruna, jag kan knappt vänta!

Den här veckan fullkomligt springer iväg, det är en himla tur att jag har varit rapp under luncherna och fått en massa julklappsbestyr avklarade.
Nu är det nog bara packningen som återstår och klura ut hur vi ska få med oss alla grejer upp till byn.
Världens bästa Tuomas har i alla fall lovat att han kan ta med en del grejer, vilket är oerhört uppskattat.

Jullovet kommer väldigt lägligt, jag känner att det kommer att göra susen med ledighet och framförallt slippa sitta framför datorn hela dagarna. Min nacke har kaikat ur helt och hållet och min svällda korvfingrar orkar knappt en hel arbetsdag. Mot slutet av dagen är både ben och fingrar som ballonger och jag kan knappt skriva på tangentbordet.
Sen några veckor tillbaka tvingas jag sova med handskenor för att minska på svullnaden. Och ”sexiga” stödstumpor kan jag knappt leva utan.
Skumt egentligen att ingen kommit på idén att hotta upp stödstumpor, helst nu i dessa tider när det är lite poppis att gå runt i knästrumpor. Jag har endast hittat tråkiga bomullsvarianter och såna fula tantstrumpor på apoteket i hudfärg. Måste nog förresten införskaffa ett par nya inför flygresan på fredag.
Sovkompisen

Inga kommentarer: