tisdag 4 december 2007

Knak

Oj vad det knakar i mig idag, ser grymt mycket fram emot massage på söndag! Bokade en huvud och nackbehandling på Åhlens SPA till helgen. Och ikväll hoppas jag innerligt att min käre make vill ge mig en stunds massage på mina ömma axlar.
Han meddelade i och för sig att han är sjuk, har ont i halsen idag så risken finns väl att han är lite vek och att jag måste ta hand om honom.
Ja om inte annat får jag förlita mig på min vetekudde, 3 minuter i microvågsugnen, placera den runt nacken och sen gosa ner sig i soffan med mammas hemvävda filt.

Petri kommer i alla fall och hämtar mig från jobbet även idag, vilket är väldigt uppskattat. Jag blir alltid lite lycklig när han ringer och säger att han dyker upp för att hämta mig. Det är lite lyxigt och himla skönt att slippa tunnelbanan.
Idag har jag även lite ont i fötterna av mina senapsgula puppor så jag vill inte gå runt i onödan. Egentligen är de rätt bekväma men nu när jag är svullen och vätskefylld överallt inklusive fötterna är i princip inget bekvämt. Jag kunde ju ha gympadojs men det blir lite tråkigt att jämt köra mjukisstuket.

Igår åt vi julbord på Opera Källaren och då ville jag verkligen inte köra mjukisstuket. Hittade en outfit som jag kände mig rätt snajsig i även med stor mage. En svart klänning från MQ med plisserad kjol som jag haft ett tag, ett par guldiga pumps från Indiska och sen hittade jag ett resårbälte med guld detaljer på HM som satt fint ovanför kulan. Och lilla Burberry väskan funkade alldeles utmärkt till.
Den kombinationen hoppas jag få användning för igen!

Inga kommentarer: