tisdag 11 december 2007

Lyckad lunchshopping!

Åh så effektiv jag var på lunchen, rasslade av två julklappsinköp och fick fin inspiration till en tredje klapp. Och det var två köp som jag kände mig väldigt nöjd med, känns alltid extra roligt då. Hoppas nu bara att mottagarna blir lika förtjusta!

Jag går och kollar mig i alla speglar och skyltfönster när jag är ute på stan, känner inte riktigt igen kalufsen nu när jag blivit brunett igen. Och dessvärre trivs jag inte med det just nu, känner att jag blev lite lurad av frisörskrället. Nä man ska aldrig byta från ett säkert kort till ett helt oprövat. Jag skulle ha väntat till efter jul då Stina hade lediga tider igen.
Jaja nå håret är väl en världslig sak (eller kanske inte..), det växer ju ut igen och nästa gång jag donar frisyren går jag ingen annanstans än till Stina.

Apropå frisyr blev jag otroligt fascinerad igår under ett kundbesök. Bredvid mig sitter en tjej med tjockt fint hår. Under mötet snurrar hon till en knut och sticker ner pennan lite slarvigt i knuten. Och det verkar sitta som berget, fantastiskt!
Jag kunde inte låta bli att glo på pennfrisyren och väntade på att håret skulle glida upp och rasa ihop, men inte då. Så där satt hon hela dagen med en urtjusig frisyr.
Tänk om man hade så tjockt och redigt hår...
I mitt babyhår som är tunt, glidigt och fjunigt funkar det knappt med en riktigt bra hårklämma. Håret bara glider iväg och det blir aldrig riktigt snyggt.
Det här var alltså ett stor ögonblick för en icke hårfager person!

Lite fränt var också att jag under kundmötet stöter på en Kuoksubo, mja före detta men ändå. Med tanke på hur liten byn är så stöter man ovanligt ofta på folk med anknytning dit. Jag träffade bl. a. en barnmorska med rötter från byn i förra veckan, fräsigt...

Inga kommentarer: