torsdag 20 december 2007

Hur många Alvedon får man äta per dag?...

Grym huvudvärk... Jag har ätit tre Alvedon och vågar nog inte ta fler nu. Idag fick jag tag i en naprapat som jag gick hos för fler år sen. Hon är grymt dyr men duktig, det fanns såklart inga akuta tider innan jul så jag måste vänta till januari då jag är tillbaka.
Jag fick istället en kort massage av vår receptionist tidigare idag, hon hittade precis rätt men hann inte mer än knåda någon minut så ringde telefonen.

Jag var väldigt nära att gå hem efter lunch eftersom jag är så ineffektiv man bara kan vara. Men då hade jag en tid hos tandläkaren så det var bara att masa sig dit, dyrt och otäckt. Och nu är jag tillbaka på jobbet, bara att bita ihop och kämpa på, imorgon får jag ju äntligen åka hem!

Vi gjorde ett snyggt försök att gå på Julkonsert igår. Stor julshow i Globen med Shirley Clamp, Tomas DiLeva, Anders Ekborg, Christer Sjögren och Sarah Dawn Finer. Många vassa pipor och riktigt stämningsfullt.
Enda problemet var att Petri somnade vid första numret och gubben bredvid stirrade med onda ögat åt vårt håll hela tiden. Men jag förstår honom, inte kul att ha en snubbe bredvid som nickar till åt alla håll med risk för att landa i ens knä.
Eftersom mitt huvud ändå höll på att sprängas och nacken och ryggen var nära att gå av så väckte jag Petri i pausen och sa att vi drar hem. Om han var svårövertalad? Öhh.. nää..
Synd på dyra biljetter och tillfälle till julstämning men livet blir inte alltid som man tänkt sig...

Nu ska jag skynda hem och möta upp Anti som jag inte sett på hundra år!

2 kommentarer:

Erika sa...

du kan ju ta 2x 4 alvedon, alltså 2 varje gång max 4 gånger per dag, hoppas det går över, jag har själv besvär med spänningshuvudvärk och det är ju hemskare än hemskt... Synd ud inte bor närmre här, då hade du fått låna min privata massör, hon är en guuuud med händerna för endast 200 spänn!
Hoppas ni får ett underbart jullov!
Bamsekramar från oss!

Cillan bloggar sa...

Tack Erika för alvedonrådet! Ikväll ska jag försöka få mamsingen till å massera en smula, hon är en fena på det.
Kram och trevlig helg!