söndag 9 december 2007

Gräsänka

I fredags blev det indiskt käk och biokväll med Renita. Mysigt att umgås, det gör vi allt för sällan numera. Tyvärr hade hon en himla fart hem på lördag morgon, hon skulle plugga och hinna med ett julbord på kvällen. Jag hann knappt slå upp ögonen så svischade hon iväg mot Älmsta.
Petri har varit i Finland över helgen och hjälpt till med Henkans och Linas flytt tillbaka till Sverige (jätteskoj att dem är tillbaka!). Så jag hade en skön lördag morgon för mig själv. käkade frukost framför TVn, läste tidningen och gottade mig i jaktstarten i skidskytte.
Såg att Magdalena Forsberg (som var expertkommentator) även hon hade en jättekula, hon ska ha sin bebis på julafton minsann.
Alltså bara två veckor kvar för henne och hon hade då inte svällt i ansiktet det minsta, orättvist..

Nu har jag bestämt mig för att ta tag i träningen, eller vardagsmotionen kanske låter bättre. Jag orkar dessvärre inte med något allt för avancerat, fötter och rygg värker. Men igår kom jag ut på en promenad, tog sikte mot söder, knatade längst med Årstaviken och stannade till och glottade i affärer i Ringens Centrum. Jäklar vad det dunkade i fötterna efter typ en timmes promenad och lite shopping.
Hemma gjorde jag i ordning ett fotbad vilket gjorde susen, lite vila på det och jag var igång igen!

Nu ska jag faktiskt ut på promenad igen, tänkte hinna med en tur i solen innan det är dags för min massage på Åhlens!

Inga kommentarer: