måndag 5 november 2007

Vart tog helgen vägen?

Jag hängde inte riktigt med på att det var måndag imorse, det känns som att det borde vara söndag eller nåt.
Helgen rusade iväg som vanligt och jag hann inte ens blinka.

I lördags hängde jag med Fia på shopping, nån utförsäljning av märkeskläder. Ingen störe hit, vi gick igenom shoppen på 10 min och hittade inget kul. Efter kort spaning på nyårsblåsa till Fia hamnade vi på Grodan där vi åt lunch. En riktigt god Caesarsallad på sotad lax, det hade suttit fint med ett glas vin till men Loka fick duga.
Jag hade tänkt komma iväg till SATS efter lunchen men icke, jag är ju för slö.

Även på söndag fanns ambitionen att träna, i och för sig gick jag en kort promenad. Mja man kanske inte kan kalla det för promenad, jag gick över Liljeholmsbron för att hyra två DVD-filmer och sen ner till konsum för att handla.
När jag kom hem hade Jimmy och Emma dykt upp. Med sig hade dem svingoda bullar och inte nog med det, även små blåbärsbakelser.

Nu har min aptit kommit tillbaka med besked så givetvis smakade jag på båda sorterna.
Inte nog med det så gjorde jag en blåbärspaj till kvällen då Petris föräldrar kom över på middag.

Nu har magen börjat puta ordentligt, på jobbet kallar Kribba mig för GrodanBoll. Här är grodan och jag i min varma goa stickade klänning.

2 kommentarer:

Erika sa...

Vilken sööööt liten kula du börjar ha!! Du är ju jättefin!=)

hemma bäst sa...

Oj då!! nu har du ju fått stor mage!!Tänk vad fort det går. massor me kramisar