måndag 26 november 2007

Kiruna

Vi är tillbaka i Stockholm efter en helg i Kiruna, buhuu... jag hade velat stanna kvar där. Snön hade kommit och det var så där härligt bitande kallt när vi kom till byn på fredag kväll, -18,5 och det knarrade under skorna.

Vi åkte upp på en kort visit eftersom världens sötaste lillebror fyllde 30 år. Han ville inte ha någon fest men det ville vi så jag och hans flickvän ordna ett surpriseparty.
Och när vi ändå var i överraskningstagen ordnade vi en heldag. Han fick spela in en CD i studio med fyra favoritlåtar och var helt strålande bra. Jag visste att Fredrik var bra på att sjunga men det här var riktigt imponerande, han var grym!
Vi var på klätterklubben och avslutade sen kvällen med bastu och middag. För de som orkade blev Ferrums dansgolv den sista anhalten.

Igår var det ett något mosigt och trött läge. Vi hängde runt i Kiruna, käkade överbliven tårta och ännu mer tårta och sen lite fika på det å så var det dags att flyga tillbaka till Stockholm.
Jag längtar redan tillbaka och ser fram emot julen då jag kommer att vara hemma i två veckor!

1 kommentar:

Erika sa...

vad roligt för Freddan med ett surpriseparty!! Förstår att du längtar hem nu när det närmar sig jul och det faktiskt är snö här uppe!=) Skoj för dig att få vara hemma länge över jul! Syrran med familj kommer oxå hem, så det blir fullt hus här hemma hos oss(alla bor här, mamma,pappa,sofia,marcus,hanna och så svärmor på det*skratt*) men det blir skoj!
Ha det bra o sköt om dig!
kram!