onsdag 14 november 2007

19+5

19 + 5 idag och jag går in i min 21:a graviditetsvecka på fredag, typ..
Det här räknandet blir jag lätt förvirrad av, barnmorskan räknar på ett sätt och min kalender där hemma räknar på ett annat. Men tydligen är min gravidkalender gammal för nu räknar man visst på ett nytt sätt. Jaja whatever...
Jag har backat bakåt och hoppat framåt hit och dit men nu efter senaste ultraljudet ser det ut som att jag är i just 19 + 5 idag, å det är ju värt att fira!

Idag ska jag göra ett nytt försök att hitta en vinterjacka. Igår letade jag på Polarn o Pyret, H&M, Lindex och till och med Kappahl. Där fanns inte en enda jacka för gravida. Helt sjukt, är det meningen att vi gravida ska frysa magen av oss eller?

Tidigare har jag letat på Growinlife och Top Shop men där hittade jag varken jackor eller andra schyssta mammakläder. Helt otroligt att det inte finns ett större utbud av mammakläder.
Det borde vara en helt perfekt målgrupp att locka till butikerna. Jag är då ständigt sugen på att shoppa mammakläder och hade det funnits mer hade jag nog shoppa på tok för mycket.
Jag tror att man är ännu bättre på att unna sig något nytt som gravid. Man måste avstå från så mycket annat så shopping det är man värd! Så tänker jag i alla fall, lite dumt med tanke på att det är en rätt kort period man får användning av kläderna men ändå...

Inga kommentarer: