torsdag 22 november 2007

Fullt ös

Idag är det fart på den ”lilla snigeln” som Kribba brukar uttrycka sig, bebisen alltså. Vi åt just en blåbärslängd för att fira min namnsdag. En mycket trevlig tradition som vi införde här på jobbet för ett tag sen. Efter blåbärslängden blev det en himla fart i magen, vi drabbades nog båda av en smärre sockerchock. Den gör nog volter eller någon annan form av atletisk övning just nu, fullt ös är det i alla fall.
Men jag som har varit med om det förr kan meddela den lille att ett sockerrus inte varar allt för länge. Precis efter ett sånt smarrigt bakverk blir jag nästan lite sugen på att göra volter, men tätt därefter är det roliga över och tröttheten lägger sig som en gröt i ögonen.
Det var precis vad som hände nu så jag var tvungen att lägga mina syntaxer åt sidan för att skriva lite på bloggen istället.

Idag har det varit en väldigt lyckosam dag. Förutom blåbärslängden så vann jag fotbollstipset 2-1 till Sverige i gårdagens match. En vinst som satt fint, var dock tvungen att dela den med Bosse men vi fick i alla fall en lunch för pengarna. Vi firade segern med indisk mat, helt perfekt.

Nähäp nu ska jag göra färdigt det sista analyserna och sen pinna hem!

Inga kommentarer: