onsdag 28 november 2007

Bacillskräck

Fy farao, nu har visst kräksjukan slagit till. En av mina kollegor drog hem tidigare idag efter illamående och spysjuka. Urgel det vill man ju verkligen inte få. Det utbröt en lättare hysteri här på kontoret efter att han gick hem. Det undersöktes vilken toalett han besökt om han hunnit stoppa ner fingrarna i kakburken som står i köket, om han fingrat i fruktskålen, var han suttit med sin bacillkropp och såna typer av undersökningar.

Helt plötsligt började de flesta känna av ett lättare illamående och Rickard är nära att spy i sin papperskorg. Efter en promenad runt kontoret har han samlat sig och sätter sig för att jobba igen. Så fort vi började prata om saken tar Johan fram sin flaska med desinfektionsmedel och gnider in händerna. Förstå att han ens har en sån!!!

Efter att receptionisten uppmanar oss via mail att genast tvätta händerna stormade alla till den toaletten där ingen sett smittbäraren gå in. Vår VD öppnar alla fönster som går att öppna och försöker vädra ut alla tänkbara baciller. En himla tur att jag har en halsduk idag och en varm kofta att ta till vid dessa typer av krissituationer.

Men nää vi är inte hysteriska, helt fullt normala och ingen lider av hypokondri, nää då...

Usch nä nu ska jag gå hem från dårhuset för idag! Hoppas att kräkbacillen håller sig borta.

2 kommentarer:

Erika sa...

hahaha... vilket scenario!*skratt* jag som jobbar på infektion och tar hand om alla dessa kräksjukor tycker man ju borde vara icke rädd för dessa elaka baciller men icke! Ävevn jag bär med mig handsprit i handväskan när jag går i affärer denna drabbade årstid och tänker verkligen på vad jag stoppar i munnen...*asg* Fånigt egentligen för även om man får det så går det ju snabbt över och även om man tror att man är nära döden så brukar man ju faktiskt överleva...

Hoppas du o bebben klarar er iaf!
kram!

Johanna sa...

haha! Gaalet! Johan är verkligen förutseende :-)