måndag 12 november 2007

Umeå

Under helgen i Umeå mobilbloggade jag hej vilt, skickade fina vinterbilder och annat trevligt hit till bloggen.
Sen upptäckte jag att inte en endast bild kom till min blogg utan hamnade någon helt annan stans.
Och vad beror det på?! Jo Telia!
Åh, lämnade in telefonen på lagning, hämtade ut den och man konstaterade att det inte var något fel på telefonen. MEN för att liksom göra nåt hade man installerat ny programvara.
De små puckona skulle meddela om de hittade något fel och då ringa och kolla om vi skulle göra något åt det. Nu var det så klart ingen som ringde och när jag hämtar ut telefonen har dem raderat rubbet. Telefonnummer, bilder, filmer, MP3 filer OCH mina blogg inställningar. Dessutom givetvis allt jag skrivit in i kalendern, alla påminnelser, inställningar och sånt viktigt. Skoja att jag var arg när jag lämnade butiken, vilka idioter!

Jaja skit i Telia, orkar inte ödsla mer energi på att vara arg på puckona. Men dit går jag aldrig mer! Åhh...

I Umeå var det i alla fall mycket trevligt, hälsade på min syster och hennes lilla familj. Skönt att komma upp till Norrland (även fast det bara är halvvägs hem). Ludvig som fyller två år i december gjorde sitt premiär besök på McDonalds och stortrivdes. Han fick en talande robot i sitt happy meal vilket han till en början var väldigt lycklig över. Men när moster Cillan pillade på on-knappen och roboten började prata var det inte lika roligt längre. Jag tror inte att lyckan över att dippa pommisar i barbequesås förstördes, men leksaken fick mamma placera högst upp längst in på hyllan i köket, så där på lagom avstånd.


Lycklig Ludvig i pulkabacken!

Inga kommentarer: