söndag 9 oktober 2011

Lördag

Jag var rätt seg i lördags efter att ha "kollat" fotboll och tagit några öl med förr  före detta kollegor på fredag. Jag kollar sällan fotboll och dricker än mer sällan öl, nu blev det två veteöl och det smakade väldigt gott! Hemma redan tolv och ändå var jag helt slut dagen efter. Därför väldigt skönt med en lördagslunch ute. Clara gillar det också, hon föredrar restaurang framför maten hemma säger hon. Här väldigt nöjd efter att ha fått extra mycket grädde till sina pannkakor på Långbro Värdshus.

Sen handlade vi gofika på konditori och drog hem och kokade kaffe. Anna, Michael och lilla Sheana  kvistade över. Jag blev än en gång av med en välfylld påse kläder. Befriande att få rensa ur garderoberna vart efter att kläder blir för små och vart efter att Clara och Frank tappar intresset för prylar. Älskar att bli av med prylar! Typ babygym, gåstolar, bärselar, leksaker. Prylar helt enkelt. Sånt som alltid är i vägen och är ÖVERALLT.

Vi fikade och busade sen av oss i Lugnets fina lekpark. Clara körde hårt med faster Anne som i och för sig också tycktes trivas i lekparken. Det gör även jag, den är helt perfekt. Hur mycket roliga grejer som helst.

Inga kommentarer: