onsdag 14 september 2011

Välkommen höst!

Franks 6 månaders dag firades med tårta och kaffe, även jag åt tårta. Jag har lagt till godis och tårta i min diet nu, sviiiinbra! (nu är jag väldigt skämtsam i tonen, jodå) Åt en eller kanske tio godisbitar ur en sån bridgeblandning här om dagen. Jag hade tur att pappa var hemma, han är faktiskt snäppet snabbare än mig när det kommer till godis. Jag hann ta några stycken och nästa gång jag råkade gå förbi skålen och omedvetet stoppade ner handen så var det slut. En sån tur...

Nu har jag alltså börjat trappa upp till vanlig mat, började med att lägga till 100 g kött måndag, tisdag och idag. Imorgon ska jag nog lägga till nån grönsak. underbart att få äta mat igen. Råkade hasta iväg några steg och la till godis lite snabbt men jag ska bli sträng igen, kan ju inte sabba allt nu. Eller det kan jag ju, alldeles för lätt också. Men nä måste kamma till mig, bli hård, stå emot, ignorera lusten.

Tänker på New York...

Resan är bokad, fatta så skönt! Måste ner några kilo till, kanske kan shoppa nåt i klädesväg till mig själv då. Och snart en resa till Rom = shoppa skor!! Ser fram emot hösten.

Inga kommentarer: