måndag 5 september 2011

Gillar sport

"Hela Norges lag är i offside" hörde jag från TVn här om dagen. "Norges lag är UNDER bollen", blev nyfiken och satte mig för att kolla vad det var för skum match. Vidare... "Synd att han sprang rakt in i köttmuren" "Nu lär han bli aningen groggy, han fick ett knä i huvudet". Rugby på TV, så jag och Frank bänkade oss för att heja på Sverige medan Clara och Petri köpte lördagsgodis och lekte i parken. Rätt frän sport.

Jag hoppas våra barn blir sportiga, jag ska ge dem alla förutsättningar för att bli det. Clara pratar just nu om balett och dansa är väldigt poppis och har alltid varit. Annars ser jag en friidrottstjej i Clara. Igår intervjuade hon mig om skidskytte och DET är ju nåt jag kan i alla fall. Och Frank... Jaa, just nu kan man ju inte tänka på annat än kulstötare eller varför inte rugby med den rejäla och stadiga hyddan. Men det hinner nog ändras det också.

Inga kommentarer: