torsdag 8 september 2011

Älgjaktstider

En mindre plåga att suga i sig läbbiga soppor och drinkar när man är hemma i mammas kök. God mat, hembakat bröd, gofika, åhhh... Men snart har jag plågat mig i tre veckor, ändå lite impad av att jag stått ut! Och nu känner jag mig lite sjuk också. Ont i kroppen, svag och jag har nog feber. Tycker Petri kan komma hem nu, tycker det räcker med älgjakt nu.

Idag hade vi planerat att hälsa på i jaktlägret. Jaktlyckan har varit mycket god får man väl säga. Sex djur på två dagar och Petri har fått skjuta två! Så idag är det styckning och sånt. Clara är mycket nyfiken på vart pappa håller hus, vart han sover och vart man kissar och bajsar, alltså utedasset. Så vi hade tänkt dra dit, jag, Clara och Frank. Meeeen även idag regnar det, inte kul för Frank att åka till skogs då. Vi blir kvar hemma. Och väntar på att jägarna ska komma hem nångång.

Dags att slänga på mer ved i spisen och koka te. Jag fryser, mår inte bra, vill bara bädda ner mig och slumra. Men det går ju inte, en sjuk mamma är också en mamma och det är bra fart på små trollen idag. Frank vaknade 06.00...

Inga kommentarer: