fredag 2 september 2011

Sova hemma eller på jobbet?

Franks tur att få feber.. Clara var hemma från dagis igår med feber och snuva, hemma idag också såklart. Livat och glatt, mest livat. Enda fördelen var att båda fjunen som annars sover lite eller inget på dagarna sov nästan två timmar igår och det samtidigt! Tur var väl det, Petri syntes inte till förrän efter midnatt och var borta igen när vi vaknade. Så den enda tid jag hade att andas på var då, när fjunen sov. Andades medan jag som vanligt när jag får en sekund över tvättade kläder, vek kläder och han gå på toa. Andades medan jag blandade och drack en shake på tre minuter. I ultra snabb fart hann jag även äntligen beställa tackkort till Franks dopgäster. Vore som fint om dom kunde skickas ut innan detta år är slut.

Clara hade svårt att somna igår och kom igång med att fika bullar och saft vid 21.30. Hon konstaterade att det var natt och sa "det är ju natt nu, alltså sover pappa på jobbet. Varför kan han aldrig sova hemma för?"

Inga kommentarer: