söndag 11 september 2011

Pulvrets tid är snart över

Nämen klockan är ju 05.50, vi kan väl kliva upp nu!! Tyckte Frank och väckte Clara och tvingade upp mor sin. Men i morse väckte han även mommo som trippade in och plockade upp Frankie. Clara nöjde sig med att läsa böcker i sängen och jag försökte desperat att somna om, inte var dag man får chansen. Slumrade lite från och till men väcktes av Clara vid åtta. Då hade hon varit upp och snackat med mommo och moffa och kom tillbaka och la sig. Och SOMNADE, har väl aldrig hänt förut, att hon somnar om så där på morgonkvisten.

Hon somnade om och jag klev upp. Jag hoppade i brallorna och gummistövlarna innan jag ens hann morgonpinka. Pappa satt på pass och hade glömt komradion, mamma kunde såklart inte dra iväg eftersom hon pysslat med Frank hela morgonen. Och att pappa skulle lämna passet för att hämta radion DET finns ju inte. Så jag brassade iväg och gjorde en god gärning.

Nu efter en rätt grinig förmiddag från Franks sida kom vi äntligen ut. I dag är det sol, hör och häpna! Har knappt sett solen på en vecka så nu ska vi bänka oss och titta på mommo som tar upp potatis. Måste nog hämta en termos med kaffe och servera bullar till dom som nu får äta bullar. Ja alla utom jag då..

Sista dagen på dieten idag! Eller sista dagen med enbart pulverskiten. Imorgon äter jag en vanlig måltid och två med pulver. En mycket liten men ändå en helt vanlig måltid med riktig MAT. Underbart. Fattar faktiskt inte att jag gjort detta i tre veckor. Rätt fränt att jag som är superanti dieter och bantning fixat detta och gått ner åtta kg på kuppen. Rätt nöjd.

Inga kommentarer: