lördag 18 juni 2011

Vi har det fint i förorten

Tänkte på att det är rätt bra att ha flyttat ut till "förorten" när det gäller jobbet. Jag hade glömt hur expensive det är att sitta mitt inne i stan. Jag har saknat det mycket, att sitta i stan, helst i början. Men sen blev det även bra med att ha Hammarby sjöstad som granne, man kan köra after work på "Göteborg" och man kan hämta en vegetarisk smarrig lunchburgare på "MAX" och... ja ungefär det. Shopping finns det gott om i Sickla köpcentrum men då ska man ha tid och lite extra ork att gå dit, tar väl ändå upp emot sju åtta minuter. Och det kan ibland kännas för mycket om man har mycket på jobbet eller om det är en regnig dag.

Inne i stan blev det betydligt mer farlig spontanshopping och en och annan onödigt dyr lunch, soliga dagar är det svårt att bara ignorera uteserveringarna, då känns det som ens plikt att stanna till baaara en kort stund, baaara ett glas vin, och ja osv...

Igår blev det en onödigt dyr lunch, 305 kr! Det gäller att tjäna fina pengar för att ha råd. Finns såklart billigare alternativ men betydligt fler dyrare sådana.

Jag och Frankie mötte upp Jenny, gammal arbetskollega från förr. Hon har kontoret en sekund från "Grodan" så lunchen tog vi på Grodan. Ett glas vin för att det var fredag och fiskgrytan, fiskgrytan kostar ju bara 195 kr så kaffet har de inte råd att bjussa på under lunchen, det får man snällt hosta upp ÖVER 30 kr för. Jojo...

Och idag är Frank väldigt lik mommo, såg jag bara precis just nu bara så där. Ska genast pussa lite på min bebis. Trevlig helg!

Inga kommentarer: