måndag 27 juni 2011

Jag är en sån tröttmössa

Men det är ju så svårt att komma i säng, kvällarna och nätterna är det bästa. Idag har det varit fint hela dagen med en makalöst fin kväll och natten kommer bli oslagbar. Men jag ska sova nu, måste. Vi har inte kommit i säng förrän tidigast efter midnatt i snart en vecka och Frank har varit hungrig hela nätterna + att Clara vaknar vid sju rycket och då är det bara att kliva upp. Och nu har Petri, farmor och farfar återgått till vardagen och Stockholm. Det betyder tre personer mindre som kan bära runt på Frank, roa Clara, ordna med mat, bad och bus. Så idag har jag känt mig rätt slut. Så nu ska jag alltså sova, alldeles snart, ska bara... Lite fix, borsta tänder, dra för allt det går för att lura midnattssolen, plocka lite, alltså det tar emot att gå och lägga sig, det gör det.

Igår blev det också sent, vi hade en mysig bastukväll hos Mia, tjejbastu med öl, tilltugg och utsikt över Torneälven. Jag tror Freddan och Mia har den finaste bastun som nånsin snickrats ihop. Det blev inget dopp med tre ammande som inte vill kyla brösten och en rätt gravid som är van vid stränderna i Brasilien. Vi nöjde oss med att prata gamla minnen och hur vi badade helt obrydda i det minst sagt kyliga älvsvattnet som barn. För då badade vi, o yes! Hela sommaren!

Ja just det, jag skulle sova. Kryper ner mellan mina älsklingsgryn och sussar nu.

Inga kommentarer: