torsdag 16 juni 2011

I väntrummet

Har väl aldrig hänt att man känner sig rätt nöjd med att sitta i ett väntrum i 50 min!! Förrän nu då... Livet är som lite annat nuförtiden. Inte sämre för all del (lät som att man kunde tro det) men man uppskattar helt klart andra typer av grejer.

Jag har precis tagit prover för den årlig hälsoundersökningen och nu nästan en timmes väntan innan läkartiden. Här sitter jag i en skön fåtölj med en latte i handen. Det bjuds även på en ostfralla, skorpor och frukt. Det är heeelt tyst, jag har DN, Dagens industri och en massa skvallertidningar att tillgå OCH inte att förglömma min telefon med hela Internet framför mig. Och sa jag det, helt tyst. Det sitter en kille bredvid och tuggar lite störande men han har snart ätit upp.

Lite oroar jag mig, eller inte oroar men tänker på Frank. Hoppas bara han "håller" tills jag är klar. Att han inte blir hungrig. Han är ute och jobbar med pappa, åker bil. Det brukar sällan vara problem men ibland blir han hysteriskt hungrig fortare än beräknat. Petri styr ju upp det där på ett bra sätt men det underlättar såklart för honom med en nöjd Frank i bilen.

Nämen jag tar väl en kaffe till och önskar lite hemligt att läkaren är lite sen. Det här var ju avkopplande. Det enda som saknas på det här stället är en uteservering!

Inga kommentarer: