onsdag 1 juni 2011

No more fina feta fälgar


Så här glad kan man också bli. Av att gå till tandläkaren!! Första besöket idag och det var superspännande! Frågan är om Clara ändå hajade vad man egentligen gör hos tandläkaren. I morse var hon lite hostig och sa -Jaa, jag måste verkligen till tandläkaren, jag är så hostig i magen. Men du och Frank ni är bara attjo prosit. Pappa är väl också mer hostig än attjo, eller hur va?

Tandläkaren botar inte så värst mycket hosta vad jag vet men hon hade helt rätt uppfattning om vårt nysande och hostande i familjen. Petri verkar ha dragit på sig nån förkylning och har hostat hela natten medan jag nyser konstant med min pollennäsa och Frank han nyser på rätt bra han med.

Och vad lyckades jag med i morgon stressen, pajjade hela fina glänsande fetfälgen på bilen. Åhh... Rabblade upp en lång harrang med mindre fina ord och gasade vidare. Clara undrade vad jag pratade om. Jag svarade inte men med all säkerhet har hon nu uppdaterat ordförrådet med en del olämpliga svordomar.

Och hur jag lyckades? Ja det ska jag tala om. Precis där jag behövde göra en snabb u-sväng hade någon placerat en trottoarkant och alldeles för nära dessutom. Ögonmåttet svek mig och jag chansade, blev inge bra...

Inga kommentarer: