torsdag 9 juni 2011

Hos frissan

Cappuccino, chokladpraliner och en stund för mig själv. Sitter hos frisören, shit vad jag behövde det! Det var allt för länge sen så nu får hon klippa av en del. Jag berättade glatt att kvalitén på håret är så bra och det även fast det är så slitet. Alltså nåt positivt med kroppsförändringarna när man får barn tänkte jag. Lyckan blev kortvarig... Hon frågade hur länge jag ammat, jag kände direkt att stämningen skulle ändras efter att jag svarat på frågan. Snart tre månader svarade jag. Jaha svarade hon med ett dröjande aaaa på slutet.

Jorå så att livet är glatt fram till ca tre-fyra månader efter att man börjat amma (när det gäller hårkvalitet). Sen blir det drastiska förändringar och man kan om det vill sig illa tappa så mycket hår att det blir kala fläckar. Behöver inte bli så men mest troligt. Alltid är det nåt. Nåja, jag njuter i några dagar till av mitt för att vara jag tjocka frodiga hår. Tänk om det är i samma veva man börjar tappa vikt också, så där helt automatiskt. Det vore ju en lycka i sig!

2 kommentarer:

Karin sa...

Trodde oxå det hade m. amning att göra. Men läste på lite och det har ingenting med amning att göra bara helt enkelt att du under graviditeten inte tappar hår som vanligt och när graviditetshormonerna släppt helt så börjar du tappa igen...
Gillar din blogg! /Karin

Cillan bloggar sa...

Aha, ja det låter ju rimligt! Kul att du gillar min bloggis ;)