onsdag 8 juni 2011

Soffan

Sitter i soffan och laddar ner en väder app till telefonen. Tänkte planera livet efter vädret. Frank spydde precis ner mig, rakt ner i min bh. Känner hur det rinner, omysigt men just nu är jag upptagen med annat, låååt det rinna. Det är i det läget jag är i.

Efter spyan la jag ner Frank på soffan där han nu fått syn på en prickig mössa, han är väldigt road. På min andra sida sitter Clara djupt försjunken i iPad världen. Hon försöker ladda ner nya spel exakt hela tiden, även fast hon är fullt medveten om att hon absolut inte får fixa med sånt själv. Än har hon inte klurat ut lösenordet för att komma vidare och betala men det är enbart en tidsfråga tills hon har övertaget och bytt ut alla lösenord. Suck.. Hon är inne i en jobbig period just nu. Jobbig men också mysig, mest jobbig... Hon gör allt tvärtemot, testar gränserna till max och har plötsligt slutat lyssna. Minst en gång per dag funderar jag på att googla upp första bästa uppfostringsanstalt. Men sen är hon så go och fin igen och man förundras över hur klok och söt hon är, endast tre år gammal.

Idag drog hon iväg med fönsterskrapan, fejjade så det stod härliga till och kom sen farandes och bad mig snarast komma och kolla vad fint hon hade gjort. Har du städat lilla Clara, sa jag. Mamma, det är jag som är Sylvia förstår du, inte Clara. Sen klampade hon iväg med bestämda små steg i sina träskor. Sylvia är vår städerska :)

Nu en väderkoll och sen laga middag. Borde kanske torka bort spyan också. Den har väl nått naveln vid det här laget, och torkat in antar jag. Ja nå vid närmare eftertanke så kan den väl ligga kvar ett tag till. Ingen som kommer och snokar mellan mina tissar idag iallafall.

Inga kommentarer: