lördag 25 juni 2011

Midsommardop

Det är pub afton i Kuoksu och det hade varit skoj att rocka loss. Men nu skickade jag dit Petri och stannar själv med kidsen. Egentligen är jag för trött för att ens tänka tanken att gå på pub. Och snart ska jag upp, upp och amma som vanligt.

Vi har haft fullt ös idag. Frank och kusinen Olle döptes i vårt söta bönhus här i byn. Sist jag var in där var väl på söndagsskolan som hölls där när jag var liten. Jag vet, det låter som man är hundrafemtio år när man nämner att man gått på söndagsskola. Men sånt höll vi på med och det var rätt mysigt minns jag. Inte så modernt men mysigt!

Dopet blev fint. Olle sov sig igenom sermonin. Frank gurglade på och var nöjd ända fram tills prästen drog vatten genom hans frisyr. Då surnade han till och grät för full hals. Och det är klart, hon sabbade ju frisyren han kammat till. Klart man blir sur.

Inga kommentarer: