torsdag 6 november 2008

Väddö Gårdsmejeri

Åhh... jag är helt nöjd efter dagens ostprovning. Jag och Clara gjorde en utflykt till Väddö gårdsmejeri för att prova ostar och kolla in Jennies arbetsplats. Det var så himla fint och vilka underbara ostar! Vi gjorde ett snabbt studiebesök i mejeriet och kollade in ostar som var på lagring. Jag fick provsmakade yoghurt och fil som Jennie höll på att experimentera fram och även ostarna då förstås. Väl värt ett besök och fin fina julkorgar kan man köpa också.
Det är inte för intet dem är kungliga hovleverantörer!

Vi tog en promenad med Renita och hämtade upp Alva och Olivia på dagis. Sen bjussade Jennie på middag och plötsligt var den dagen till ända. Clarisen var helt slut och somnade i bilen innan jag hann lämna gården.

Nu sover hon gott i sin säng, Petri är ute och personalvårdar sina anställda och jag ska roa mig med att vika tvätt.

Inga kommentarer: