tisdag 18 november 2008

Segt och snurrigt, eller nåt..

Måndagar är ju som sega, men rätt behagliga nuförtiden. På måndagarna brukar jag väldigt sällan komma ur morgonrocken förrän det är dags att dra på den igen. Vet inte varför det blir så, jag kommer igång lite lätt först på tisdag och speedar sen upp farten.

Igår blev inget gjort, eller nja, faktiskt en promenad hem till Amal. Jag svängde förbi bageriet i Örnsberg och hämtade upp en kanelläng. Knackade på hemma hos Amal, fikade och kollade in hennes lilla prins. Helt sjukt söt, drygt en månad gammal och alldels liten och ljuv.

Jag lagade i och för sig en pumpasoppa när jag kom hem så det här var nog en något ovanlig måndag ändå. Annars är måndagar en bra dag för hämtmat.

Alltså, vad i... just precis ringde telefonen. En fånig inspelad röst berättar på engelska att jag vunnit en Karibienkryssning. Jag blir helt rädd och slänger på luren, vågar inte trycka nio som hon ber mig göra. Kändes ungefär som när man råkar öppna ett mail och misstänker att det är nåt bajsigt virus. Man stänger ner mailet fort som faen, raderar, raderar även i borttaget mappen och får en sån där obehagskänsla i hela kroppen. Usch, undra om det är dags för telefonvirus nu också. Ja eller så kanske jag ska hoppas på att det var en virusattack, jäkligt surt om jag nu faktiskt vunnit en Karibienkryss och slängde på luren så där hejdlöst.

Ok, nu tappade jag bort mig fullständigt. Orkar inte hitta tillbaka heller, dags för kaffe, en pepparkaka och luta sig tillbaka, ahhh...

Inga kommentarer: