onsdag 5 november 2008

Clara kan gunga

Idag är jag trött, helt slut i varenda muskel liksom. Sov nog lite dåligt inatt, Clara kör numera med helikopterstilen när hon sover. Vevar runt i sängen flera varv per natt. Ofta ligger hon tvärs över sängen, hon får precis plats på tvären i spjälsängen. Väldigt precis och det ser inte det minsta bekvämt ut, så jag är ju upp och spanar hela nätterna och lyfter henne till rätta igen.
Inte för att hon klagar så hon trivs väl så. Men jag kan bara inte låta henne ligga som ett u och måste lyfta tillbaka henne.

Igår körde jag även ett matrace och lagade till en mustig viltgryta med smörslungade rotfrukter, skogschampinjoner och en örtrisotto med massor av parmesan å så drack vi ett Amarone vin. Till efterrätt blev det äpple och limepaj, kaffe och konjak. Man blir lite slut av matlagning också men det kan knappast vara det som gjorde tröttheten idag.
Som middagsgäster hade vi två sköna snubbar varav en är rysk spion så det är klart grabbarna ska ha schysst käk!
.
Trots att jag var hängig idag mötte vi upp Katarina, Lisa, Oscar, Pernilla och deras kidisar.
Och när vi kom fram till "Lugnet" blev jag väldigt glad att vi tog oss ut. En helt fantastisk lekpark vid Västertorp. Gigantisk och jättemysig, där fanns allt. Lisa kollade in klätterborgen och konstaterade att det var det bästa hon visste när hon var liten. Å jag håller med, svinballt!

Efter att Clara gjorde premiärgunget prommade vi mot konstfacks lunchrestaurang Tellus. Och där belv vi kvar resten av eftermiddan.

Inga kommentarer: