onsdag 12 november 2008

Sittvagn = stor tjej!

Nu sover prinsessan, hon var så himla trött efter dagens lunchpromenad. Efter att hon fick välling vid sju började ögonen vobbla och hon var nära att somna innan sista slurken.
Det är rätt häftigt hur nya intryck kan göra en sån liten varelse totalt slut. Det behvös inte mycket, nya ansikten, nya miljöer eller bara titta och fundera över andra småttingar så stupar dem av trötthet.

Vi drog iväg strax innan elva och Clara satt malligt i sittvagnen som en stor tjej. Premiärtur i sittvagnen idag, bye bye liggvagn och liten liten bebis. Nu börjar det hända grejer på riktigt!
Strålande, även fast Clara inte sitter helt rak i ryggen om man så säger så vill hon upp och se världen. Och nu med sittvagn får hon ett bättre stöd men kan ändå somna in och gosa i sin åkpåse.

Vi prommade ut på Djurgårn och lunchade på Blå Porten. Efter lång lunch slocknade hela ligan på två röda. Perfekt tajming, när knoddarna somnat in traskade vi vidare. En sväng runt Djurgårn, Strandvägen, en latte to go, chai té för min del och sen vidare mot Gamla stan. Där veknade vi och hoppade på tunnelbanan. Hemma efter fyra och Clara var vrålhungrig.

Eftersom jag är gift med en arbetsmyra som aldrig jobbar mindre än elva timmar så gav jag Clara även kvällsmaten. Petri kom hem med sushi, riktigt god sushi. Perfekta såna små bitar som jag gillar. Såna som man inte behöver bita av utan kan kasta i gapet som de är. Mmm så gott!

Han badade Clara, gav henne välling och sen var det god natt. Nu är Petri åter på jobbet och jag har fastnat fast vid datorn. Dags att komma loss och styra upp tvätt, disk och allmänt bråte. Eller så lägger jag mig i soffan och käkar glass..

Inga kommentarer: