söndag 2 mars 2008

Vasaloppet 2009!

Imorse vaknade jag av att jag blev armbågad i sidan, det gjorde skitont! Man såg hur armbågen eller om det var en fot sticka ut från magen, knappt att jag vågade känna men jag var ju givetvis tvungen att göra det. Och när jag petade på den ilskna kroppsdelen som stack rakt ut drogs den in illa kvickt och liksom sögs in i magen.
Sen låg vi och snicksnackade ett tag, jag och bebisen. Det är rätt fränt nu när jag kan väcka den och butta på magen och sen kommer det tillbaka en knuff.
Efter vårt lilla morgonsnack klev jag upp och bänkade mig framför Tvn, frukost och Vasaloppet.
Det skulle var grymt skoj om jag hann komma i form till nästa år, jag är väldigt sugen på att köra Vasan igen. Kanske ska ta och lägga upp det som ett mål, Vasaloppet 2009!
Känns väldigt avlägset med min nuvarande kroppshydda men det borde inte vara omöjligt.

Vid elva kom Tuomas förbi och hjälpte Petri med att baxa ut vår jacuzzi som åkte på tippen. Sen baxade de in vårt nya badkar som är mer i lagom size, så nu har vi mer plats att spela på i badrummet.
Efter lunchintag bestående av broccoli och mögelostpasta och kaffe med muffins steppade jag iväg på en promenad medan grabbarna fixade som allra bäst.
Sen kunde jag inviga badkaret vilket var som en fröjd för min stela kropp. Levande ljus, ansiktsmask, skön musik och ett varmt bad fyllt med väldoftande badbomb som faster Zelma köpt på Lush. Very nice!

Nu ska jag gosa ner mig i soffan och titta på film med min käre make.

Inga kommentarer: