onsdag 26 mars 2008

Surprise!

Vilken surprise! Jag och Lillan tog en eftermiddagsmojs på soffan när det knackar på dörren. Jag trodde att det var Petri och orkade inte ens kliva upp. Men när det fortsätter och fortsätter och ingen nyckel hörs i låset inser jag att det faktiskt är någon annan. Eftersom man aldrig kommer oanmäld på kaffe i Stockholm borde det vara någon granne. Åh undra vad dom vill, jag övervägde att ligga kvar och dra filten över huvudet men segade mig upp till slut. Helt yr i kalufsen öppnade jag dörren och till min stora förvåning står kompisar från Göteborg utanför med världens garv. Dom var på väg upp till Kiruna och stannade till på en kopp kaffe innan resan fortsatte upp till norr. Så himla skoj, jag ringde genast Petri som skyndade hem med en chokladtårta till kaffet.

Det var faktiskt första besöket från nära och kära från mitt håll, väldigt roligt! Det är ju för tråkigt när man har föräldrar och syskon så himla långt borta. Jag skulle ju såklart vilja visa upp vår lilla skatt för dem omedelbart. Men sånt är livet...
Mommo och moffa är iallafall på väg ner snart vilket vi ser fram emot och längtar till väldigt mycket.

Sportdress som Lillan fick i present, perfekt att sporta i till somaren!

Inga kommentarer: