torsdag 13 mars 2008

I väntans tider riktigt på riktigt!

Nu behöver jag inte oroa mig för jobbet nåt mer. Eller ja oroa mig kan jag väl men det är ingen större vits med det. Vi hamnade på BB igår och nu är det visst dags snart så jag kan inte gör så mycket mer på jobbet.
Nu fokuserar vi på att föda barn! Vi var inte riktigt förberedda kan man lugnt säga. Vattnet gick sent i tisdags kväll (tre veckor för tidigt) och sipprade ut under hela natten men inga värkar. På morgonen vid sex efter jag lyckats sova en timme ringde jag förlossningen och frågade vad vi gör nu.

Innan jag ringde förlossningen frågade Petri helt på allvar vilken tid jag skulle in till jobbet.
Han kanske skulle ha försökt vara lite mer vaken under föräldrarkurser, informationsträffar och på besök hos barnmorskan. När jag säger att det liksom är dags nu, vattnet har ju gått om du missat, då undrar han om han kan åka till jobbet.
Lite rart ändå, det förklarar kanske hur lugn han var när jag sa att vattnet gått. Han sa OK och går och lägger sig. Sover stenhårt som om inget hänt och fattar inte att jag är vaken hela natten och väntar på värkar, springer på toa ungefär 500 gånger, börjar packa väskan och inte har den minsta förmåga att slappna av och sova. Han greppade verkligen inte att det var dags.

Petri åkte inte till jobbet, istället åkte vi in till BB för diverse kontroller och blev kvar här. Fortfarande inga värkar så vi bara väntar och försöker få tiden att gå. Petri har såklart varit på permis, hängt litet på jobbet, hälsat på grabbarna och var hem för att bl. a. hämtade datorn, en mycket bra idé!
Han har nu total kontroll över Börsen och uppdater sig hela tiden på kurser, aktier, fonder och gud vet vad. Annars käkar vi godis i massor, läser, lyssnar på musik, fikar, äter och försöker att hålla modet uppe. Vi var ner på shoppingtur till Pressbyrån, inte mycket till shopping men vi hittade en Beck film som vi kan fördriva tiden med ikväll.
Jag pratade med Julia tidigare idag och hon peppade mig med att det bara är att förbereda sig som inför vilken skidtävling som helst. Mental styrka och kolhydrater, enkelt!

1 kommentar:

Erika sa...

Guuud vad spännande!! Hoppas ni slipper vänta så länge nu utan att det kör igång på riktigt snart! Jag håller alla tummar och tår för att allt går bra!!
LYCKA TILL!!!