torsdag 20 mars 2008

Undra vad det är för dag idag?!

Ojojoj, vilken grej, vilken pärs, vilken lycka!!
Nu är vi hemma, lämnade BB i tisdags kväll och installerade oss här hemma. Väldigt underlig känsla att kliva över tröskeln till vårt hem, vad gör vi nu liksom?...

Petri började med att gå husesyn med vår lilla piga, visade henne runt och pratade lite om livet. Sen satt vi nog bara och tittade på varandra och undrade om det var på riktigt. Eftersom amningen gått lite trögt då hon föddes för tidigt och inte riktigt greppat sugtekniken, var det lätt nervöst när jag skulle fixa till första amningen hemma. Efter trettio minuter lyckades jag äntligen få henne att suga. Lättnaden när jag ser att hon faktiskt suger, sväljer och njuter av sin måltid är obeskrivlig. Typ allt är obeskrivligt och vi är nog just inne i vår babybubbla och snurrar och har helt tappat kollen på omvärlden. Jag kom på idag att jag inte läst en tidning eller sett nyhterna på TV på en vecka och vad det är för dag eller tid på dygnet har jag tappat helt. Men skit i det, vi har ju världens finaste skatt att ta hand om!

1 kommentar:

Erika sa...

Passa på och njuuuut nu av er lilla skatt! Tiden går allt för fort!! Nosa henne på huvudet från mig!!
kraaaaaaaaaaaam!