torsdag 9 augusti 2007

Skoaffären i Vittangi

Rätt ofta börjar jag morgonen med en ostfralla en latte och NSD.
NSD läser jag på nätet för att hålla mig uppdaterad på vad som händer där hemma, uppe i Norrland alltså.

Jag läste just en artikel om Ola och Ulla-Britt och deras skoaffär i Vittangi.
Ojoj där har man handlat ett gäng med fotbollsskor, gympadojor och en och annan gummistövel. Ibland kunde man till och med hitta en liten sandalett eller annan typ av finsko.

Det roligaste med skoaffären i Vittangi är att Ola är världsmästare på att pruta.
Kunderna behöver inte ha den minsta lilla talang i prutning, det fixar Ola själv!
Jag har aldrig varit med om att han har sålt ett par skor till ordinarie pris.

Petri diggar honom skarpt och har hunnit göra några både bra och mindre bra skoköp under de 11 år vi har känt varandra.
Så här kan det gå till när Petri är ute och shoppar i Vittangi och hittar ett par schyssta dojor för 799 kr.

”ska vi säga 700 jämt?” undrar Petri
”jojo visst, vi kan säga 650?” kontrar Ola snabbt
”men i Stockholm hade jag nog hittat ett par för 600” svara Petri
”jahaa... jo men då säger vi 550” drar Ola till med
”jepp, it's a deal! Avslutar Petri

Och ännu en finfin skoaffär är avslutad!
Han är en riktig sköning Ola! Här kan ni läsa artikeln jag pratade om, NSD -"En resa tillbaka i tiden"

Inga kommentarer: