måndag 13 augusti 2007

Livet på landet

Helgen på landet var riktigt mysig.
Inte så mycket sovmorgon som jag hade tänkt mig men då fick vi istället gjort en hel del.
På lördag röjde jag och Petri björk och sly runt vår sjö.
Efter arbetspasset när vi var på väg att ta en dusch meddelade Eva som också var där att håret blir grönt av vattnet.
Efter en misslyckad färgning från mörkt till ljust förra året har jag erfarenhet av att ha grönt hår. Inget jag vill ha igen!
Vi drog istället iväg till Selma SPA, där bubblade vi i poolen, bastade och fick en dusch.
En trevlig badtur och ännu trevigare att slippa grönt hår!

Petri pustar ut efter skogsröjning

Gigantiska kräftor som vi glufsade i oss!
.
Av allt hårt arbete lyckades jag få skavsår av mina nya gummistövlar. Hur ont som helst och idag funkade endast flipflops. Det är en himla tur att flipflops trenden håller i sig, det gör att jag har några olika varianter att ta till. Och ingen reagerar så värst mycket på att jag flippar runt på kontoret med flippisar.

Dagens flippisar går i guld, rätt söta och otroligt bekväma. Matchar även fint med klänningen jag har på idag, i olika bruna nyanser.

Inga kommentarer: