måndag 20 augusti 2007

Äpplen

Helgerna går ruggigt fort, igår pratade vi (jag) om hur skönt det skulle vara att alltid vara ledig måndagar.
Att bara ha fyra dagars arbetsvecka och längre helg, hade inte kunnat bli bättre enligt mig.
Tuomas som vi var och käkade middag hos igår var av en annan åsikt.
Han tyckte att det var grymt skönt att det var söndag kväll och han snart får gå till jobbet igen.
Härligt med en sån inställning!
Även fast jag trivs väldigt bra på mitt jobb kan jag ju inte säga att jag sitter och längtar till måndag morgon precis.

Om jag nu hade varit ledig idag hade jag varit fruktansvärt huslig och gått och köpt mig en saftmaja (eller vad det nu heter) och kokat till äppelmust.
Jag plockade nämligen tre kartonger med äpplen igår.
Det bästa av allt var att jag kunde äta dessa äpplen som var himmelskt goda.
Jag blev helt bisarrt allergisk mot äpplen för drygt ett år sen och ända sen dess har jag suktat efter just äpplen.
Den här sorten funkade, kliade bara ytterst lite i halsen knappt så det märktes.
Oj så lycklig jag blev, åt fyra stora äpplen på raken och ett till frukost imorse!

Tur att man kan bli lite lycklig av små ting...

Nu ska jag jaga ett schysst recept på äppelmust, kanske orkar jag ta tag i mitt äppelkok ikväll!

Inga kommentarer: